Jeżeli klienci kontaktują się z Twoją firmą telefonicznie i aby do nich dotrzeć publikujesz reklamy w Internecie lub poza nim, to ten artykuł jest dla Ciebie. Zobacz co jeszcze, oprócz wskazania źródła pozyskania nowego Klienta, możesz dowiedzieć się dzięki systemowi mierzącemu skuteczność reklam. Oto 5 funkcji call tracking wartych wykorzystania.

Czym jest call tracking?

Systemy prezentujące konwersje z reklam na przychodzące połączenia telefoniczne zwane są w skrócie systemami mierzącymi połączenia lub z języka angielskiego systemami call tracking. Mają one za zadanie wskazać, które reklamy zachęciły klientów do nawiązania kontaktu z Twoją firmą.

Już sama ta informacja staje się niezwykle cenna przy ocenie skuteczności reklam oraz ocenie zwrotu wydatków na reklamę (ROI). Call tracking daje jednak dużo więcej informacji niż tylko wskazanie źródła kontaktu.
.

5 funkcji call tracking

5 funkcji call tracking, dla których warto wdrożyć oprogramowanie

1. Precyzyjne wskazanie źródła pozyskania Klienta

System call tracking jest w stanie opomiarować każdą reklamę i wskazać skąd Klient trafił do Twojej firmy. Wyobraź sobie, że Twoi pracownicy już nigdy nie będą musieli wypytywać dzwoniącego Klienta „jak do nas trafiłeś?” a Ty nie będziesz musiał oceniać nieprecyzyjnych odpowiedzi typu „z Internetu”. Call tracking wskaże bowiem dokładnie źródło pozyskania połączenia.

Z danych widocznych w panelu systemu zobaczysz, czy była to:

  • reklama publikowana na Facebook
  • reklama widoczna w wyszukiwarce Google
  • mailing wysłany do potencjalnych Klientów
  • wejścia z wyszukiwarki na Twoją stronę www
  • słowa kluczowe, które skonwertowały z kampanii w Google Ads
  • artykuł opublikowany w internetowym wydaniu gazety
  • a może Klient zadzwonił do Twojej firmy po tym jak znalazł ją na mapie Google

Systemy call tracking mogą również mierzyć konwersję ze źródeł statycznych takich jak artykuł drukowane w gazecie, reklama na billboard czy ulotki rozdawanej na targach.

Wyłącznie od Ciebie będzie zależeć to, jak precyzyjnie będzie ustawione opomiarowanie – na całe źródło np. Facebook czy na konkretny wpis na Twoim fanpage.
.

2. Ocena jakościowa oraz ilościowa pozyskanych Klientów (leadów)

Ocena ilościowa oraz jakościowa odbywa się na podstawie kilku danych.

  • ilości połączeń przychodzących z danej (opomiarowanej) reklamy – ilość ma znaczenie przy pomiarze typu CPC ale na końcu najważniejsza jest jakość pozyskanych kontaktów
  • wskazania czy połączenie zostało odebrane lub nieodebrane
  • czasu oczekiwania na połączenie – ta dana pozwala na ocenę obłożenia działu, do którego kierowane są połączenia z reklam. Zbyt długie oczekiwanie na połączenie będzie zniechęcać nowego Klienta do kolejnego kontaktu z firmą
  • długości trwania połączenia – połączenia zbyt krótkie rzadko są połączeniami wartościowymi

Najważniejszy etap oceny jakościowej pozyskanych leadów polega na ocenie rozmów. Zaawansowane systemy call tracking pozwalają na nagrywanie rozmów oraz ich tagowanie.
.

3. Nagrywanie połączeń dla precyzyjnej oceny jakości

Już na etapie odbierania połączenia i rozmowy z Klientem Twój pracownik może oceniać wartość leada. Odbywa się to poprzez przypisanie np. tematu rozmowy, celu rozmowy (klasyfikatora), wartości rozmowy lub szybkiej oceny leada (rating). Przy tak wstępnie oznaczonych rozmowach dużo łatwiej jest wyselekcjonować te warte odsłuchania i dokonać oceny jakościowej przeprowadzonej rozmowy.

W zależności od modelu wdrożenia usługi nagrania połączeń przechowywane są przez określony czas lub bezterminowo przez cały czas trwania umowy.
.

4. Powiadomienia SMS i PUSH ułatwiające pracę

Wysyłanie do użytkowników powiadomień PUSH oraz SMS znacznie ułatwia pracę. Już tłumaczymy dlaczego.

Powiadomienia PUSH są wyświetlane na równych etapach pracy na systemie. Użytkownicy, których zadaniem jest odbieranie połączeń mogą pracować na systemie w trybie offline (nie logując się do niego – jedynie odbierają połączenia na telefonie) lub w wersji online czyli uzupełniając informację o odebranym połączeniu na wyskakującym okienku. Notyfikacje PUSH umożliwiają pracę na innych programach zainstalowanych na komputerze użytkownika i na bieżąco informują go o przychodzącym oraz zakończonym połączeniu.

Wiadomości SMS służą do powiadamiania Administratora systemu (Managera w firmie) o nieodebranych lub nie oddzwonionych połączeniach. Dzięki nim Manager może szybko reagować na zaistniałą sytuację.

Powiadomienia SMS można samodzielnie modyfikować zmieniając ich treść. Można je również włączyć i wyłączyć w dowolnym czasie.
.

5. Integracja z Google Ads i Google Analytics

Ta funkcjonalność ucieszy miłośników przeglądania danych w Google Analytics. Już w kilka minut po poprawnej konfiguracji i integracji systemu call tracking Marketing Master z Google możliwe jest zbieranie danych:

  • o połączeniach, których ilość będzie widoczna bezpośrednio w Google Analytics
  • o konwersji ze słów kluczowych Google Ads – konwertujące na połączenie telefoniczne słowa kluczowe będą zbierane w systemie call tracking.

Należy jednak pamiętać o tym, że z kilku powodów system call tracking pokaże więcej połączeń niż Google Analytics:

  • system call tracking Marketing Master jest odporny na wtyczki Adblock
  • call tracking pokaże połączenia przychodzące również ze źródeł offline – reklam poza siecią Internet oraz reklam internetowych statycznych (które nie wymuszają przekliku na stronę www opomiarowaną w Google Analytics).

.

Jeżeli ten artykuł zachęcił Cię do wdrożenia systemu call tracking w Twojej firmie skontaktuj się z nami. Opowiemy na Twoje pytania, uruchomimy testy, pomożemy we wdrożeniu.