Dzisiejsza technologia oraz dostępne na rynku oprogramowanie dla biznesu pozwalają na przyporządkowanie każdego lead’a, czyli nowego Klienta, do źródła jego pozyskania. Niektóre systemy agregują dane prezentując wyniki pomiaru w postaci wskazania najbardziej skutecznych (najlepiej konwertujących) źródeł. Inne są w stanie pokazać wynik z dokładnością co do każdego zdarzenia (konwersji). Do tych ostatnich należą systemy call tracking. W tym artykule poznasz call tracking od podstaw.

Call tracking od podstaw

Wikipedia definiuje call tracking jako oprogramowanie służące do pomiaru oraz powiązania przychodzących połączeń telefonicznych z reklamą publikowaną w różnych mediach:

  • w sieci Internet są to m.in. Google Ads, pozycjonowanie (SEO), reklamy w mediach społecznościowych, publikacje na portalach branżowych, które mierzone są automatyczną podmianą numerów. Ta technologia zostałą zastosowana w CTA Automation Platform Marketing Master cloud oraz Marketing Master instancja
  • poza Internetem są to reklamy drukowane w prasie, na billboardach, ulotkach, wizytówkach itd. Takim reklamom przydzielane są indywidualne numery telefoniczne

Dzięki szczegółowemu opomiarowaniu reklam, w których konwersją jest wykonane połączenie telefoniczne, możliwa jest ocena skuteczności tych reklam. Jest to szczególnie ważne dla firm, które pozyskują lead’y właśnie kanałem telefonicznym. Firm, z którymi Klienci kontaktują się telefonicznie.

.

Jakie dane zbiera system call tracking?

Do podstawowych danych gromadzonych w systemach call tracking należą:

  • źródło pozyskania połączenia telefonicznego – ze wskazaniem typu oraz nazwy reklamy
  • urządzenie, na którym wyświetlono reklamę przed wykonaniem połączenia – z podziałem na desktop oraz mobile
  • numer telefonu osoby dzwoniącej
  • długość trwania połączenia
  • oznaczenie osoby odbierająca połączenie
  • informacja o tym, czy połączenie zostało odebrane lub nieodebrane
  • lista połączeń nieobsłużonych – takich, które nie zostały odebrane i wciąż nikt na nie nie oddzwonił

Systemy call tracking mogą dodatkowo umożliwiać:

  • nagrywanie połączeń
  • ocenę rozmów
  • tagowanie połączeń
  • wysyłanie SMS na numery źródłowe (te które próbowały dodzwonić się do firmy)
  • odtwarzanie wiadomości powitalnych przed połączeniem
  • notyfikacje PUSH wyświetlane osobom pracującym na systemie
  • integracje z zewnętrznymi systemami CRM
  • integracje z Google Analytics, Google Ads
  • generowanie szczegółowych raportów z konwertujących źródeł
  • wgląd w szczegółową analizę konwersji 

.

Posiadając system analityczny klasy Marketing Master cloud oraz Marketing Master instancja możliwa jest ocena skuteczności publikowanych reklam oraz efektywne zarządzanie budżetem reklamowym.

Nasi pracownicy odpowiedzą na pytania, zaprezentują system – skontaktuj się z nami.